سایت رسمی محمد جوانی

نوشته های جذاب و جالب

عاقبت بازاریابی شبکه ای + کلیپ

عاقبت بازاریابی شبکه ای + کلیپ

بسیاری از افراد بر اساس وعده هایی غیر منطقی از سوی بعضی بازاریابان و لیدرها، در حالی تصمیم به فعالیت در شرکت های بازاریابی می گیرند که از واقعیت های این کسب و کار بی اطلاعند.

علاقمندان باید بدانند که درصد زیادی از فعالان این حوزه بیشتر پول خود را صرف خرید و هزینه های خرده ریز می کنند و این میزان مصرفی از پول کمیسیون شرکت بیشتر است. حتی در بعضی موارد کسانی که برای سود بیشتر، سرمایه گذاری بالاتری می کنند، بیشتر ضرر می بینند. این در حالی است که در بعضی موارد لیدرهای شرکت ها با برگزاری جلسات توجیهی و سخنرانی های تهییج کننده سعی در پوشاندن این واقعیت دارند. این سخنرانی ها معمولاً به عمد با صدای بلند و فریاد صورت می گیرد تا فضا و شرایطی غالب شود که تحت تأثیر آن تمام گفته های سخنرانان از خیال و رویایی زیبا در ذهن مخاطب به باور تبدیل شود؛ باوری که غیرواقعی و منطقاً غیرممکن است. معمولاً سخنرانان با فضاسازی به روش های گوناگون از ایده آل هایی که دلخواه همگان هست می گویند و گاه به گاه نیز با سوگند خوردن و یا جعل داستان سعی در واقعی جلوه دادن صحبت های خود و گرفتن تأییدیه از دیگران دارند. درگیرکردن اعتقادات و وجدان مخاطب نیز راه دیگری است که عده ای آن را به کار می گیرند و در این میان، زنان و دختران جوان به دلیل غلبه وجه احساسی، بیشتر فریب این القائات را می خورند.
همچنین درست است که کار و تلاش امری بسیار پسندیده است اما در مواردی تعهد افراطی به این کسب و کار، می تواند منجر به اعتیاد و تبدیل به سبک زندگی افراد شود؛ به خصوص کسانی که به دنبال به دست آوردن پول بی درد سر هستند، با گذر زمان دیگر نمی توانند در محیط های کار معمولی فعالیت کنند. بسیاری از زنان و جوانان هم بر اساس وعده های اغراق شده، شیوه زندگی خود را تغییر می دهند. ترک تحصیل، ترک شغل و اختلافات شدید خانوادگی از حداقل ترین واکنش هایی است که ممکن است از طرف افراد تحت تأثیر این وعده ها صورت می گیرد و این یعنی از بین رفتن انرژی و پتانسیل نیروی جوانی که می تواند در خدمت سازندگی جامعه به کار گرفته شود.
بعضی از این وعده های غیر واقعی عبارتند از:
– امکان کسب درامد بالا برای همگان وجود دارد.
– بازاریابی شبکه ای پرقدرت ترین صنعت امروز دنیاست.
– این کسب و کار، فعالان را به پول، قدرت، محبوبیت و بزرگی می رساند.
– دیگران حسرت جایگاه بازاریابان را خواهند خورد.
– همه مشکلات اقتصادی و متعاقباً خانوادگی و …با فعالیت در این حوزه از بین خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *