سایت رسمی محمد جوانی

نوشته های جذاب و جالب

روش های دعوت به حجاب….. ویژه خواهران

روش های دعوت به حجاب..... ویژه خواهران

حرف نخستین با مخاطب

همواره وقتی با بی حجابی یا کم حجابی خانمی روبرو می شویم توی دلمون بهش توهین می کنیم و بد و بیرا می گوییم یا نهایتاً اگر خیلی انسان اهل فکر و تأمل باشیم، با خود این جمله را تکرار می کنیم که “این بیچاره هم نمی داند که چه ظلمی به خودش می کند!!” و تا پای امر به معروف به میان می آید با چند توجیه ساده شانه از بار مسئولیت خالی می کنیم که

“ای بابا! این ها دریده و لاابالی هستند” یا

“شرط امر به معروف، اثر کردن است، اینها که حرف تو گوششون فرو نمیره!” یا

“برمیگردن یه چیزی بهم میگن آبروی مومن هم که خیلی با ارزشه!!”

خواهر محترم؛ نه ارزش حجاب در جامعه کمتر از آبروی من و شماست و نه دعوت به حجاب به معنی صرفاً امر به معروف است؛ لیکن یکی از روش ها و شاید آخرین مرحله دعوت به حجاب امر به معروف باشد که مثلاً بگویید:”خانم موهات رو بپوشون”

باید بدانید که روش ها و الگو های متعددی برای دعوت به حجاب وجود دارد. در این نوشتار سعی شده است به صورت صریح و واضح به دور از کلی گویی و ابهام به بررسی روش ها و راهکارهای عملی همراه با مثال های کاربردی برای مقوله “دعوت به حجاب” به عنوان یکی از مهمترین وظایف فرهنگی اجتماعی شما خواهران گرامی بپردازیم.

همچنین این نوشته ها برای آن دسته از خواهرانی است که نسبت به حیا و عفت در جامعه حساسیت و دغدغه دارند و نمی خواهند در یک گوشه بنشینند و فقط به غر زدن و توهین به بی حجاب ها اکتفا کنند، بلکه دغدغه ترویج حجاب بین خانم های جامعه را دارند اما به دلیل اینکه شاید از روش ها و نمونه های عملی آن آگاه نیستند از این وظیفه واجب صرف نظر نموده اند. متاسفانه.

جهت دانلود فایل 15 صفحه ای این نوشتار، بروی گزینه ی زیر کلیک فرمایید

download-icon-300x89

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *