سایت رسمی محمد جوانی

نوشته های جذاب و جالب

لطفاً به عروس‌ها رحم کنید!

لطفاً به عروس‌ها رحم کنید!

در گذشته وقتی دختری ازدواج می‌کرد، در شب عروسی او را به بهترین شکل می‌آراستند، و به نوعی از جهت زیبایی او را برتر از همه قرار می‌دادند؛ و همه خانم هایی که در مجلس بودند لحظه شماری می‌کردند که عروس را زودتر ببینند.

ولی امروزه جالب است، ما در هر عروسی تقریبا به تعداد بانوانی که در مجلس دعوت می‌شوند عروس داریم، به نحوی که عروس تحت الشعاع واقع می‌شود، خانم‌هایی که برای یک مجلس جشن، ساعت‌ها و یا روزها قبل از مراسم نوبت آرایشگاه می‌گیرند، فقط برای اینکه به دیگران به دروغ بفهمانند که ما از همه زیباتریم.

چه هزینه‌هایی که در این مجالس صرف می‌شود، که با هیچ منطقی قابل بیان نیست، و چه وقت‌های ارزشمندی حیف می‌شود که قابل بازگشت نیست.
خانم محترم، آیا تا به حال به این شبهایی که بقول شما هزار شب نمیشه دقت کرده‌اید که چه مقدار پول بخاطر یک مجلس عروسی بدور ریخته می‌شود؟
تصور کنید اگر در یک عروسی ۳۰۰ مهمان خانم داشته باشیم و هر یک فقط ۵۰ هزار تومان پول بابت آریشگاه داده باشند که فقط دو ساعت زیبا باشند چه رقمی در می‌آید؟
۱۵میلیون تومان؛ ۱۵ میلیونی که بعد از دو ساعت به سختی از وجودت باید پاک کنی و فقط می‌ماند رتبه کشورت در استفاده از لوازم آرایش که می‌شود دوم خاورمیانه و هفتم جهان.

photo_2015-10-26_07-46-56

ایران بهشت قاچاقچیان لوازم آرایش؟!؟!

۱۷ میلیون زن ایرانی هر ساله ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند. این در حالی است که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد بازارهای لوازم آرایشی ایران در اختیار چین، ترکیه و تایلند قرار گرفته؛ کشورهایی که هر ساله میلیون‌ها دلار از صادرات لوازم آرایشی بهداشتی به ایران سود می‌برند.
سال های اخیر طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است:

همواره ایرانی ها جزء پرمصرف ترین های جهان بوده اند.از پرمصرف بودن در خوراکی های نسبتا مضر گرفته تا پرمصرف بودن در لوازم آرایشی.

بانوان ایرانی باید توجه داشته باشند که مصرف لوازم آرایشی چه کم چه زیاد، باید از محصولات اصلی استفاده شود چرا که در هر صورتی سلامتی انسان مهمتر از هر مسئله دیگری است.

در عروسی چهار سال قبل عروس ملکه ی انگلیس با همه حواشی و هیاهویی که داشت نکته ای قابل تامل برای ایرانی ها وجود داشت که البته از چشم مردم پنهان نماند و آن نحوه آرایش عروس ملکه بود که ظاهرش با اینکه عروس بود عادی تر از برخی از زنان ایرانی بود که در کوچه و بازار حاضر می شوند.از این رو به نظر می رسد باید جامعه را به سمتی سوق داد تا از هزینه های هنگفت آرایش عروسی که بعضا مشکلات زیادی را در همان آغاز زندگی جوانان به وجود می آورد، دور شود. مسئله ای که در سال های اخیر خانواده ها بیشتر درگیر آن شده اند.

آمار و ارقامی که در رابطه با هزینه های بانوان برای تهیه لوازم آرایشی به دست آمده، رقم بالایی است و می توان با کاهش مصرف از این لوازم کارهای مفید و بهتری صورت داد. به گونه ای که با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که با مبلغ ۱۰ تریلیون و دویست میلیارد تومان یارانه چندین ماه مردم می تواند پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *